PALVELUT

TAPAHTUMILLE

Tapahtumilta odotetaan ja vaaditaan nykyisin paljon. Ne ovat samalla myös loistava mahdollisuus erottautua, herättää tunteita ja edistää brändiviestiäsi.

Mitä vahvemmin pystyt liittämään tapahtuman osaksi yrityksesi liiketoiminnallisia tavoitteita, sitä parempia tuloksia pystyt tapahtumilla saavuttamaan.

Tapahtuman tulee tarjota jotain, joka luo arvoa osallistujalle. Oli kyseessä sitten esimerkiksi viihde, oppiminen, inspiraatio, verkostoituminen, tai innostaminen on sinun tehtävä järjestäjänä luoda edellytykset tälle ja jättää muistijälki, joka kantaa kauas tulevaisuuteen.

Onnistunut tapahtuma on yhdistelmä luovutta ja raakaa bisneslogiikkaa.
 

1. TAPAHTUMAKONSEPOTINTI JA STRATEGISET TOIMINTAMALLIT

Viso tapahtumasta? Tehdään siitä totta.

3. TAPAHTUMAN SPONSORIT JA NIIDEN HANKINTA

Todellista luovuutta on yhdistää tunteita herättävät, ja elämykselliset totetukset raakaan bisneslogiikkaan.

2. TAPAHTUMAKONSULTOINTI

Konsultointi on sana, josta emme kauheasti välitä, mutta pakkohan se on myöntää, että  onhan se myyvempi kuin “tapahtuman järjestämiseen liittyvien asioiden kanssa auttaminen”.

4. TAPAHTUMAN VIESTINTÄ

Tehokas ja onnistunut viestintä on parasta, mitä voit tehdä tapahtumallesi.

 

1.

TAPAHTUMA-

KONSEPOTINTI JA STRATEGISET TOIMINTAMALLIT

Visio tapahtumasta on hyvä alku, mutta ajatuksissasi oleva tapahtumaidea vaatii menestyäkseen strategista suunnittelua ja vahvan konseptoinnin. Ne ovat avaintekijöitä onnistuneen tapahtuman järjestämiseen.

 

Tapahtuman strateginen suunnittelu on pohja tapahtumasi toteuttamiselle. Sen tulisi vastata ainakin: 

  • Miksi juuri tämä tapahtuma ollaan järjestämässä?

  • Mitkä ovat tapahtuman tavoitteet ja niiden mittarit? 

  • Kenelle tapahtumaa järjestetään?

  • Toimenpiteet miten edellä mainitut asiat saavutetaan. 

 

Selkeä tapahtumakonseptointi auttaa niin asiakas- kuin kumppanihankinnassa. 

 

  • Mitkä ovat vahvuutesi? 

  • Missä ja miten erotut kilpailjoista?

  • Mitä uniikkia pystyt tarjoamaan osallistujille ja mahdollisille kumppaneille? 

 

Kun tapahtuman tavoite, kohderyhmä, vahvuudet ja erottautumistekijät ovat selkeät, pääset pääset luomaan visiostasi totta.

 

2.

TAPAHTUMA-

KONSULTOINTI

Meneekö koko suunnittelu oikeiden lautasliinojen ja sisääntulomusiikkien pohtimisessa? 

 

Oletko jakanut tapahtumaan liittyvät vetovastuut eri osa-alueisiin. Onko sinulla luvat hankittu, budjetti kestävä ja viestintäsuunnitelma laadittu? Onko sinulla tapahtumallasi punainen lanka, joka yllättää sisällöllään, mutta toimii sekuntikellon tarkkuudella?

Meille tapahtumakonsultointi tarkoittaa luovuuden yhdistämistä raakaan bisneslogiikkaan. Anna meidän olla mukana luomassa tunteita herättäviä, elämyksellisiä ja brändiäsi edistäviä toteutuksia, unohtamatta budjettia, tavoitteita ja tuloksia. Me ymmärrämme mitä tapahtumasi vaatii järjestämisen jokaisella tasolla. 
 

3.

TAPAHTUMAN SPONSORIT JA NIIDEN HANKINTA

Hyvin tehdyissä tapahtumasponsoroinneissa yritys pystyy hyödyntämään tapahtumaasi monipuolisesti ja toisaalta tarjoamaan myös sinulle tapahtumaasi lisäarvoa. Sponsorointi on yritykselle aina investointi ja siksi sen tulee tuottaa arvoa takaisin. 

Yhteistyökumppaneiden hankinta lähtee aina omien sponsorointipakettien tuotteellistamisella: 

  • Mitä sellaista tapahtumallasi on tarjota, joka tuottaa todellista arvoa kumppaneille? 

  • Mikä on tapahtumasi kohderyhmä ja miten sponsori voi siitä hyöytyä? 

  • Minkälaisia toteutuksia voitte yhdessä luoda, jotta osallistujille jää muistijälki joka hyödyttää brändiä, sinua ja osallistujaa. 

Win-win-win-malli on tilanne, jota kuuluisi aina tavoitella. Se tarkoittaa sitä, että sinä, sponsori ja asiakas saatte kaikki arvoa yhteistyökumppanuudesta. 

Aboen ydinpalveluihin kuuluu liiketoimintaa monimuotoisesti edistävät sponsorointipalvelut ja teemme niitä myös tapahtumille.
 

 

4.

TAPAHTUMAN VIESTINTÄ

Hyvin toteutettu viestintä virittää asiakkaat oikealle taajuudelle jo ennen tapahtumaa, sekä luo erottautumistekijän kilpailjoista. 


Oli kyseessä sitten kutsuvierastilaisuus, tai yleisötapahtuma, tarvitsee tapahtuma tuekseen viestintää, joka herättää mielikuvia jo ennen tapahtumaa ja muistuttaa elämyksestä vielä pitkään porttien sulkeuduttua. 


Oikein tehtyä viestintää käytetään tapahtumassa monimuotoisesti. Viestintää kannattaa ja pitää hyödyntää tavoitteellisesti myös tapahtuman jälkeen.
 

 

MIKSI ABOE?

Olemme toimineet tapahtumissa useissa eri rooleissa niin tapahtumatuotannon, viestinnän, kuin konsultoinnin saralla.  Meidän palveluita käyttäen on järjestetty tapahtumia 40 hengen B2B-seminaareista aina tuhansien osallistujien yleisötapahtumiin. 

Ymmärrämme tapahtuman järjestämiseen ja viestintään liittyvän monimuotoisuuden ja sen millä keinoin luot tapahtumastasi kohderyhmälle kiinnostavan ja erottaudut kilpailusta.

Me omistamme tapahtumia myös itse ja ymmärrämme järjestämiseen liittyvät realiteetit budjeteista resursseihin. Matkan aikana on tullut opittua positiivisesti, sekä kantapään kautta mitä tapahtuman järjestäminen vaatii. Meiltä löytyy hihasta näkökulmia, ymmärrystä ja ideoita, jotka haluamme  jakaa kanssasi. 
 

OTA YHTEYTTÄ

Aleksi Rannikko

aleksi.rannikko@aboe.fi

0456759139

Oscar Hämäläinen

oscar.hamalainen@aboe.fi

0445095607

 

Aleksi Rannikko

aleksi.rannikko@aboe.fi

0456759139

Oscar Hämäläinen

oscar.hamalainen@aboe.fi

0445095607

Aboe Oy

Lemminkäisenkatu 30, 20520 Turku

2878737-8

  • Grey Twitter Icon
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey LinkedIn Icon